ATM Grupa: wyniki finansowe za II kwartał 2010

Grupa kapitałowa ATM – największy niezależny producent programów telewizyjnych – zamyka pierwsze półrocze 2010 roku z przychodami skonsolidowanymi na poziomie 54,5 mln zł, co oznacza wzrost o 5,93 % wobec analogicznego okresu 2009 roku. W okresie styczeń – czerwiec 2010 roku zysk netto wyniósł 1,29 mln zł.

Po intensywnym okresie konsolidacyjnym, spółka może skupić się na realizacji wszystkich zaplanowanych produkcji ze swojego portfolio. Właśnie trwają zdjęcia do kolejnych sezonów flagowych seriali m.in.: „Ranczo”, „Pierwsza miłość”, „Licencja na wychowanie”. Zakończyły się natomiast zdjęcia do kolejnych sezonów seriali „Ojciec Mateusz” oraz „Tancerzy”. W tym roku nie zabraknie również nowości oferowanych przez producenta. Dla stacji Polsat zrealizowano 13. odcinków serialu komediowego „Ludzie Chudego” (oryg. „Los Hombres de Paco”) na licencji Imagina International Sales, natomiast w TVP pojawią się „Ratownicy” – losy ratowników górskich, z Bogusławem Lindą w roli głównej. Spółka rozpoczęła też produkcje dla stacji tematycznych, a wśród nowych klientów pojawiły się np.: MTV, Polsat Play i Polsat Cafe. Z kolei ATM FX – spółka zależna – podpisała kontrakt na efekty specjalne do kinowej produkcji Jerzego Hoffmana „Bitwa Warszawska 1920” oraz filmu Janusza Zaorskiego „Syberiada”. „Branża, w której działamy wymaga od nas kreatywnego podejścia, przewidywania trendów, niesztampowych pomysłów opakowanych w najwyższej jakości technologię. Od lat mamy lojalnych fanów naszych produkcji, ale ciągle dbamy o zdobywanie nowych widzów i angażujemy się w nowe przedsięwzięcia. Nie tylko sezon jesienny, ale cały rok zapowiada się lepiej, niż wcześniej przewidywaliśmy. Oczywiście sukces motywuje do cięższej pracy, jednak to niezaspokojone ambicje produkcji dla wszystkich nadawców w kraju i za granicą są motorem naszych działań. Dlatego opracowujemy nowe projekty, staramy się je różnicować tak, aby można było przygotować prezentację dla każdego z polskich nadawców.

Pozytywną informacją jest fakt, że poszerzamy swoje portfolio nie tylko o nowe produkcje, ale i o nowe stacje telewizyjne. W drugim kwartale rozpoczęliśmy współpracę z MTV czy Polsat Play, co pozwala nam pozytywnie patrzeć w przyszłość i planować kolejne działania” – powiedział Tomasz Kurzewski, prezes ATM Grupy.

Na wzrost wyników finansowych w pierwszym półroczu 2010 miały wpływ następujące czynniki:

– Ograniczenie kosztów stałych;
– Kontynuacja produkcji najpopularniejszych seriali z oferty ATM Grupy, m.in.: „Ojciec Mateusz”, „Ranczo”, „Tancerze”, „Pierwsza Miłość”, „Świat według Kiepskich”;
– Wzrost zamówień na nowe produkcje serialowe: „Ludzie Chudego”, „Ratownicy”;
– Rozpoczęcie współpracy z nadawcami kanałów tematycznych: MTV, Polsat Cafe, Polsat Play; > Zaangażowanie w produkcje fabularne: „Bitwa Warszawska 1920” – reż. Jerzy Hoffman, „Syberiada” – reż. Janusz Zaorski, „Weekend” – reż. Cezary Pazury, „Maraton Tańca” – reż. Magdalena Łazarkiewicz

Najważniejsze wydarzenia w okresie styczeń – czerwiec 2010 roku to:
– II kwartał 2010:
– W czerwcu ATM Studio – spółka należąca do ATM Grupy – otrzymała pozwolenie na budowę kompleksowego ośrodka produkcji filmowo-telewizyjnej w Warszawie;
– W maju rozpoczęła się transmisja wyprodukowanego przez A2 Multimedia pierwszego user content show „Akademiki”; * Podczas Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni zaprezentowano wyprodukowany przez Profilm film Janusza Kondratiuka „Milion dolarów”;
– Na początku II kwartału ATM Grupa rozpoczęła zdjęcia do ramówki jesiennej trzeciej edycji serialu „Tancerze” oraz serialu „Świat według Kiepskich”;
– Ważnym wydarzeniem były Międzynarodowe Targi Telewizyjne w Cannes, podczas których ATM Grupa po raz 15. zaprezentowała swoją ofertę produktową;
– Spółka A2 Multimedia – wyprodukowała we współpracy z Agorą internetowy serial „Nie-zła mama”.

– I kwartał 2010:
– Marzec stał pod znakiem debiutów produkcyjnych: w Polsacie rozpoczęła się emisja Show „On i Ona”, a w TVP 2 odbyła się premiera serialu „Licencja na wychowanie”;
– Produkcja kolejnego sezonu do ramówki wiosennej „Świat według Kiepskich”;
– Na zlecenie Polsatu spółka rozpoczęła zdjęcia do programu „On i Ona”.

Dodatkowych informacji udzielają: Eliza Misiecka, Monika Wlaźniak, Jadwiga Olech GENESIS PR Tel. (22) 327 1690, (601) 367-771

Authors

Related posts

Top