ATM Grupa: wzrost przychodów w I kwartale 2009 roku o 18,5%

ATM Grupa – największy niezależny producent programów telewizyjnych – uzyskała w I kwartale 2009 roku przychody w wysokości 27,8 mln zł, co oznacza wzrost o 18,5% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W porównaniu do I kwartału 2008 roku o ponad 13% wzrosła także EBITDA osiągając poziom 7 mln zł. Zysk netto wyniósł ponad 3,5 mln zł, co pozwoliło uzyskać rentowność w wysokości niemal 13%.
Telewizja od lat ciszy się niesłabnącym zainteresowaniem milionów widzów. Dla wielu z nich stanowi główne źródło codziennej rozrywki. Uniwersalny charakter oraz szeroki wachlarz różnorodnych programów powoduje, że branża telewizyjna jest względnie odporna na recesję. Nie oznacza to jednak, że dekoniunktura na rynku reklamowym pozostaje bez wpływu na uzyskane w minionym kwartale wyniki emitentów telewizyjnych. Powoduje to, że stacje zmuszone są – z jednej strony – obniżać nakłady na produkcję, ale z drugiej stale konkurować o widza, co nie pozwala na rezygnację z zamawiania nowych pozycji programowych. Dlatego popyt na nowe produkcje wyrażany ich wolumenem nie powinien zasadniczo obniżyć się, powodując jednocześnie wzrost zainteresowania tańszymi produktami. ATM Grupa jest przygotowana do realizacji zróżnicowanych programów telewizyjnych, w tym zarówno tych nisko, jak i wysokobudżetowych. W zakresie produkcji TV w I kwartale 2009 roku Grupa Kapitałowa – oprócz kontynuacji znanych już programów, takich jak: „Pierwsza miłość”, „Złotopolscy” czy „Kłamczuch” – zrealizowała zupełnie nowe propozycje. Wśród nich znajdują się takie tytuły jak: „Tancerze”, „Moment prawdy” czy „Rajskie Klimaty”.

Rynek telewizyjny dynamicznie się rozwija. Postęp technologiczny oraz planowana cyfryzacja mediów nakłada na podmioty działające w branży obowiązek dostosowania się do panujących wymogów. ATM Grupa reagując na sygnały płynące z rynku nieustannie dąży do poszerzania swojego zaplecza sprzętowego oraz produktowego. W lutym 2009 roku ATM Grupa poszerzyła swoją bazę sprzętową o nowoczesny, specjalistyczny wóz produkcyjny pozwalający na realizację programów w technologii wysokiej rozdzielczości High Definition.
„Mocną stroną ATM Grupy jest zróżnicowana oferta produktowa oraz bogate doświadczenie spółek należących do Grupy Kapitałowej. Dzięki temu możemy naszym kontrahentom zaproponować zarówno teleturnieje, seriale telewizyjne, filmy pełnometrażowe, a także coraz popularniejsze produkcje internetowe. Strategia firmy opiera się na dywersyfikacji kanałów dystrybucji oraz realizacji nowych produkcji. Jesteśmy przekonani, że podejmowane przedsięwzięcia, w tym inwestycje w infrastrukturę oraz zaplecze techniczne, spowodują wzrost wartości firmy, generując w efekcie pozytywne wyniki finansowe” – mówi Tomasz Kurzewski, prezes zarządu ATM Grupy.

Rozbudowane, nowoczesne zaplecze techniczne umożliwia ATM Grupie realizację różnorodnych produkcji telewizyjnych. Od marca 2009 roku na antenie TVP2 emitowany jest serial telewizyjny „Tancerze”. Warto podkreślić, że projekt w większości realizowany był w nowym studio ATM Grupy zlokalizowanym w Bielanach Wrocławskich, gdzie wybudowana została ogromna scenografia, jedna z największych w Polsce stworzonych specjalnie na potrzeby produkcji telewizyjnej. Niesłabnącą popularnością cieszy się czwarta już seria „Ranczo”. Serial nadawany w TVP1 w lutym bieżącego roku – jako potwierdzenie sympatii widzów – otrzymał Telekamerę w kategorii „serial komediowy” oraz tytuł Super Telekamery.
W 2009 roku producent będzie kontynuował dotychczasową strategię, przede wszystkim dalszą konsolidację rynku, a także inwestycje w infrastrukturę techniczną, nie tylko w celu zwiększenia własnych zdolności produkcyjnych, ale również świadczenia usług okołoprodukcyjnych dla innych podmiotów rynku producenckiego. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie budowy studia telewizyjnego w Warszawie. ATM Grupa rozważa również budowę miasteczka filmowego w Bielanach Wrocławskich i rozpoczęcie współpracy w ramach międzynarodowych koprodukcji.

Najważniejsze wydarzenia w I kwartale 2009 roku to:

Marzec 2009:

ATM Grupa po raz 14. zaprezentowała swoją ofertę produktową podczas Międzynarodowych Targów Telewizyjnych w Cannes. Podczas wiosennej edycji imprezy MIPTV po raz pierwszy w portfolio producenta pojawił się serial telewizyjny „Ranczo” oraz dwie produkcje internetowe: „Klatka B” oraz „Pitu Pitu”;
„Klatka B” – serial internetowy emitowany dotychczas na www.tivi.pl – zadebiutował w wiosennej ramówce stacji Polsat Play! To pierwszy w historii polski projekt internetowy, który z sieci trafił do telewizji! „Klatka B” znana do tej pory internautom i fanom z serwisu www.tivi.pl, emitowana jest zarówno w wersji ocenzurowanej, jak i nieocenzurowanej;
„Doręczyciel” wyprzedził Teleexpress! Nowy serial produkowany przez Studio A osiąga znakomite wyniki oglądalności. Ponad 6,5 mln osób przy ponad 47% udziałach w rynku (dane wg AGB), obejrzało w niedzielne popołudnie 1 marca 2009 roku pierwszy odcinek „Doręczyciela” z Arturem Barcisiem w roli tytułowej.

Luty 2009:

ATM Grupa poszerzyła swoją bazę sprzętową o nowoczesny, specjalistyczny wóz produkcyjny pozwalający na realizację programów w technologii wysokiej rozdzielczości High Definition. Dzięki tej inwestycji ATM Grupa uzyskała możliwość rejestracji w najnowszym standardzie i jednocześnie umocniła swoją pozycję na rynku działalności telewizyjno-filmowej w Polsce;
ATM Grupa jest głównym polskim koproducentem filmu „Bracia Karmazow”, prestiżowej produkcji kina festiwalowego. Wartość udziału ATM Grupa w produkcji filmu to ponad 12% budżetu projektu. Dystrybutorem filmu w Polsce, na podstawie upoważnienia wydanego przez ATM Grupę, jest firma Gutek Film;
Serial „Ranczo” realizowany przez Studio A zdobył Telekamerę Tele Tygodnia 2009 w kategorii „Najlepszy serial komediowy” oraz tytuł Super Telekamery.

Styczeń 2009:

Studio A zostało wyróżnione w 3 edycji konkursu „Diamenty Forbes 2009”. Firma znalazła się w gronie instytucji, które w ostatnich trzech latach działalności odnotowały najdynamiczniejszy wzrost. Studio A zajęło 1. miejsce w mazowieckim rankingu firm osiągających przychody na poziomie od 5 do 50 mln złotych;
ATM Grupa zawarła umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości na dotację projektu „Kompleksowo wyposażone nowoczesne studio filmowo-telewizyjne do produkcji w technologii XDCAM – HD”. Wartość projektu ATM Grupy, który opiera się na rozbudowie zaplecza produkcyjnego wynosi 61,8 mln złotych, natomiast dotacja PARP stanowi 50% całej kwoty i opiewa na prawie 31 mln złotych.

Authors

Related posts

Top