Wzrosła widownia seriali ATM Grupy

Produkowane w ramach ATM Grupy SA seriale „Ranczo”, „Ojciec Mateusz”, „Pierwsza miłość” oraz „Świat według Kiepskich” mają lepsze wyniki niż w 2010 roku. 
Piąty sezon „Rancza” (niedziela, godz. 20.20, TVP 1) gromadzi przed telewizorami średnio 6,7 mln widzów. Widać, że widzowie czekali na nowe odcinki, bo w ubr. powtórki serialu oglądało średnio 4 mln widzów. Wówczas udział w grupie komercyjnej wynosił 22,7 proc., a obecnie to 30,9 proc.. „Ranczo” pod względem wielkości  widowni jest numerem jeden wśród seriali i filmów – wyprzedza „M jak miłość”. Ponadto w czasie emisji „Rancza” Jedynka jest liderem pasma. Ostatni w tym sezonie odcinek o przygodach mieszkańców Wilkowyj, zostanie wyemitowany 5 czerwca. W sierpniu planowane są zdjęcia do szóstego sezonu.
Widzów w tym roku zyskał także „Ojciec Mateusz” (czwartek, godz. 20.25, TVP 1). Piąty sezon serialu zakończony w ostatnim tygodniu maja, oglądało średnio blisko 5 mln Polaków. Rok temu podczas emisji serialu przed telewizorami zasiadało średnio 4,4 mln widzów. Wzrósł też średni udział w grupie komercyjnej- z 23,4 proc. w 2010 roku do 26,4 w tegorocznej wiosennej ramówce.  W czasie nadawania serialu TVP 1 była liderem rynku. Dobrą oglądalność miały także niedzielne powtórki „Ojca Mateusza” – średnio 3,6 mln widzów i 24,5 proc. udziału w grupie komercyjnej. Na jesień przygotowywany jest szósty sezon serialu. Wiadomo, że w nowych odcinkach pojawi się plejada młodych gwiazd, m.in.: Magda Lamparska, Alan Andersz, Natalia Lesz. Edyta Herbuś, Daria Widawska, Tomasz Ciachorowski, Mariusz Zaniewski, Bartosz Obuchowicz i wielu innych.
Lepsze wyniki miał w tym sezonie również „Świat według Kiepskich” (środa, godz. 20  Polsat). Najwyraźniej wpływ na to miał powrót do serialu Waldusia, granego przez Bartosza Żukowskiego. Wiosną 2010 roku premierowe odcinki serialu oglądało średnio 1,8 mln widzów, a tej wiosny 2,3 mln. Poza 25 proc. wzrostem widowni, o 23 proc. wzrósł  również udział w grupie 4+ – wynosi 15,4 proc., a także o 16 proc. w grupie komercyjnej – 17,2 proc.. Jesienią będzie można zobaczyć nowe odcinki „Świata według Kiepskich” – w lipcu ruszają zdjęcia.
Dużą popularnością wśród widzów cieszy się nadal telenowela „Pierwsza miłość” (pon. – piątek, godz. 18 Polsat). Tej wiosny wraz ze wzrostem widowni serialu – średnio gromadzi 2,2 mln widzów, o 10 proc. wzrósł udział w grupie komercyjnej – do 26,3 proc.. Oznacza to że serial ma grupę lojalnych widzów, która wiosną mimo poprawiającej się aury nie odchodzi od telewizorów w czasie jego emisji. Rekordowy w tym roku udział w grupie komercyjnej – 33, 7 proc.., miał odcinek „Pierwszej miłości” wyemitowany w środę 25 maja. Ponadto średni udział serialu w grupie komercyjnej jest tej wiosny o 15 proc. wyższy niż w przypadku konkurencyjnego serialu „Prosto w serce”, emitowanego niemal w tym samym czasie w TVN, który ma 22,8 proc.. „Pierwsza miłość” jako jeden z niewielu seriali będzie najdłużej emitowany w obecnym sezonie – aż do 16 czerwca. Zdjęcia do odcinków szykowanych na jesień, już w nowej scenografii, ruszą w drugiej połowie czerwca.
*Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement.

Authors

Related posts

Top