Nowości Wiadomości branżowe

Seriale ATM Grupy w dziesiątce najchętniej oglądanych

Spośród realizowanych przez spółki ATM Grupy SA produkcji "Siła wyższa" jest najchętniej oglądaną polską serialową nowością w jesiennej ramówce. Wraz z "Ojcem Mateuszem" i "Światem według Kiepskich" należy też do

Spośród realizowanych przez spółki ATM Grupy SA produkcji “Siła wyższa” jest najchętniej oglądaną polską serialową nowością w jesiennej ramówce. Wraz z “Ojcem Mateuszem” i “Światem według Kiepskich” należy też do pierwszej dziesiątki najlepiej oglądanych polskich seriali. “Galeria” pozostaje najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera.

Premierowy odcinek “Siły wyższej” przygotowanej przez Studio A dla TVP 1 obejrzało 4,3 mln widzów. Serial miał także najwyższy udział w grupie 4+ – 27 proc. Dzięki takim wynikom Jedynka została liderem pasma. Nowy serial Studia A wyprzedził  także “Lekarzy” w TVN (3,1 mln widzów, 25,4 proc. w grupie 4+) i “Przyjaciółki” w Polsacie (2,6 mln, 25,2 proc. w grupie 4+). “Siła wyższa” zajmuje obecnie piątą pozycję w top 10 najlepiej oglądanych polskich seriali – patrz ranking poniżej. Wyższe, trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje “Ojciec Mateusz”, realizowany przez należącą do ATM Grupy spółkę Baltmedia. Nowy sezon serialu ogląda średnio 5,1 mln widzów (udział w grupie 4+ to 33,3 proc.). W rankingu tym znalazła się też inna produkcja ATM Grupy – “Świat według Kiepskich”. Ten jeden z najstarszych seriali na polskim rynku, wciąż bawi średnio 2,7 mln widzów (18,9 proc. w grupie 4+).

Natomiast “Galeria” pozostaje najbardziej udanym debiutem z gatunku soap opera w ciągu ostatnich czterech sezonów ramówkowych. Na starcie, w pierwszym tygodniu emisji “Galeria” gromadziła średnio 3,2 mln widzów, podczas gdy “Linia życia” i “Rezydencja” – po 2,5 mln. Intensywnie promowana nowość  Jedynki – “Wszystko przed nami” gromadzi również mniejsza widownię –   średnio 1,45 mln. Ponadto celem postawionym przez TVP 1 przed twórcami serialu było też podjęcie próby odświeżenia pasma, poprawienie jego profilu widowni i został on osiągnięty. “Galeria” przyciąga więcej kobiet i młodych widzów, mieszkańców większych miast, z wyższym wykształceniem i lepszymi dochodami, a więc targety atrakcyjne dla reklamodawców. Obecnie serial, który od jesieni emitowany jest w nowym paśmie, o godz. 18.45 ogląda średnio 1,8 mln Polaków. Tym samym “Galeria” zwiększyła widownię tego pasma o 450 tys. widzów, a jego udział w grupie 16-49 o 43 proc.

A to już wiesz?  Kultowego serialu " Świat według Kiepskich" ciąg dalszy!

  

W rankingu TOP10 wszystkich seriali i telenowel w jesiennych ramówkach aż trzy miejsca przypadły produkcjom realizowanym przez spółki ATM Grupy SA. Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement.

 

 

    AMRSHR %
DateChannelDescriptionStart time(r) 4+4+
24-09-2012TVP2M JAK MILOŚÄ† /TELENOW.POL./20:41:117 463 02047,02%
26-09-2012TVP2NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./20:42:335 822 77938,43%
06-09-2012TVP1OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./20:28:275 122 82033,62%
24-09-2012TVP2BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./20:06:004 688 00230,59%
02-09-2012TVP1SIŁA WYŻSZA /SER.POL/20:22:194 325 88527,04%
08-09-2012TVP1KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/20:26:223 570 38325,52%
17-09-2012TVNLEKARZE /SER.OBYCZ.POL./21:30:153 148 41725,44%
18-09-2012TVNNA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./20:06:153 098 06520,56%
25-09-2012TVNPRAWO AGATY /SER.OBYCZ.POL./21:30:022 844 29522,24%
25-09-2012PolsatŚWIAT WEDŁUG KIEPSKICH /SER.KOM.POL./19:35:032 729 78018,94%

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy